Recomanacions a l'hora de comprar en període de rebaixes

Segons un estudi de consum de moda fet per l'empresa Fintonic, es calcula que els consumidors gastaran 103 € de mitjana al llarg d'aquesta campanya de rebaixes, un 20% més del que van gastar la campanya anterior. L'estudi calcula que les dones gastaran 106 € de mitjana, i que els homes gastaran 101 €. Al seu torn, els complements i la roba seran els productes estrella de la campanya. Malgrat tot, l'estudi apunta que també hi haurà un augment de les devolucions o canvis, per la qual cosa us volem donar alguns consells pràctics.
 
Primer de tot, heu de saber que els comerços no estan obligats a fer rebaixes, sinó que és una decisió de cada botiga. Per altra banda, amb la nova llei de comerç els períodes de rebaixes estaran oberts i no dependran d'una data o període fix. Fixeu-vos en el preu, ja que productes rebaixats han d'indicar el preu anterior i el preu rebaixat o el percentatge de rebaixa, de manera que desconfieu de preus escrits a mà o que puguin ésser modificats amb facilitat. Per altra banda, la qualitat del producte i la garantia de compra han de ser les mateixes que sense rebaixes i tampoc no ha de tenir defectes o tares.
 
Pel que fa al pagament i devolució del producte, si la botiga accepta pagaments amb targeta de forma habitual també ho ha de fer en període de rebaixes. La política de canvis és més flexible, ja que l'establiment no té l'obligació de fer canvis si el producte està en perfecte estat, per la qual cosa és bo que us informeu bé de la política que segueix cada botiga per evitar confusions i sorpreses desagradables. Pel què fa a les botigues en línia, disposeu de 14 dies per retornar la vostra compra excepte en el cas de productes personalitzats, peribles o que no es puguin reutilitzar per higiene, etc. Igual que en el cas anterior, informeu-vos sobre la política de canvis abans de fer la compra.
Ara bé, per a qualsevol canvi, devolució o garantia, heu de conservar el tiquet de compra o la factura per poder reclamar. Els catàlegs i les ofertes comercials són vinculants i en podeu exigir el compliment. Per reclamar, us heu de dirigir a l'establiment on heu fet la vostra compra de manera que quedi constància, i en cas que no rebeu resposta en un mes, podeu adreçar-vos a un organisme de consum.
 
 
Informació: expansion.com i consum.cat
 
 
 

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]