DESCOBRIR LA CERDANYA:

EN COTXE A L'ESTANY DE LES BULLOSES

Accés en cotxe: Agafem la carretera N-116 francesa des de Bourg-Madame fins a Montlluís. Just abans d’arribar a Montlluís, a la rotonda on hi ha el monument de pedra dedicat a Emmanuel Brousse, girem a l’esquerra per la D-618 fins a una segona rotonda situada a 300 m. Allà agafem la D-118 direcció a la Llagona i l’estany de Matemala.  Després de travessar el riu Tet per un pont, girem a l’esquerra per la D-60 (cartells indicadors). La seguim fins al final i arribem al llac de les Bulloses.

A l’hivern, la carretera sol està barrada per la neu a partir del pla dels Avellans. Per accedir fins a l’estany cal deixar el cotxe en aquest indret i continuar a peu per la carretera (1 h de pujada aproximadament).

A l’estiu, de mitjans de juliol fins a mitjans de setembre, està tallat els pas de vehicles. Llavors l’opció més còmoda és agafar l’autocar que surt de l’aparcament de la Borda, prop de l’inici de la carretera D-60, fins a l’estany de les Bulloses.

L’estany de les Bulloses està situat a l’extrem nord-est de la Cerdanya, al límit amb la comarca veïna del Capcir i l’Arièja. A mitjans del segle XIX es va decidir la construcció de la presa de l’embassament per engrandir l’estany que ja hi havia. Les obres es van acabar el 1902 i el convertiren en el segon estany més gran de la Cerdanya – després del de Lanós – i  en un dels més grans del Pirineu, amb 2 Km de longitud i 500 m d’ample.

La presa està situada al pla de Bones Hores, on hi ha l’Hotel Bones Hores i el xalet-refugi de les Bulloses. És, sense cap dubte, un dels indrets naturals més espectaculars de la comarca, amb vistes excepcionals sobre el massís del Carlit – que amb 2.921m és el punt més elevat de la Cerdanya – i el puig Peric, situat al nord de l’estany.

El lloc és ideal per passar un dia en família a la natura i també pels amants del senderisme. Des d’aquí, les possibilitats d’excursions són moltes. La més freqüentada – a l’estiu és gairebé una romeria – és la pujada al Carlit, tot i que existeixen moltes altres ascensions de cims menys concorregudes (tossal Colomer, serra de les Xemeneies, puig Peric, mont Llaret, puig de la Grava, puig de la Cometa, etc.).

A més, l’entorn de les Bulloses és la zona lacustre més important de la Cerdanya i una de les més espectaculars del Pirineu. Les caminades als estanys són relativament curtes i accessibles a tothom. Fins i tot moltes d’elles es poden realitzar amb nens. Pel que fa als llacs, destaquem els situats al sud de les Bulloses (Pradella, Negre, Llarg i del Racó), el rosari d’estanys del camí del Carlit( Viver, la Comassa, Llat, Llong, Dugues, Sobirà, etc.) i l’estany d’Aude (el menys conegut).

A l’hivern, molts d’aquests recorreguts són accessibles amb raquetes de neu.

Totes aquestes excursions són un bon complement de l’estany de les Bulloses. Tanmateix, només les vistes panoràmiques des del Pla de Bones Hores i la presa de l’estany, accessible en cotxe o en autocar a l’estiu, ja justifiquen sobradament apropar-s’hi. A tot això cal sumar-hi que tot l’indret està molt ben conservat.

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]