Fruites i verdures de primavera imprescindibles

Gràcies als grans avenços tecnològics, avui dia podem aconseguir amb facilitat fruites i verdures originàries de qualsevol part del món i cultivades en qualsevol època. No obstant això, no ens adonem de les repercussions que això comporta, com les despeses de transport, despesa d’energia i refrigeració en haver de conservar millor i durant més temps aquests productes fins al punt de venda i ús de pesticides i herbicides, la qual cosa pot alterar-ne el cicle natural i pertorbar-ne les característiques nutritives i organolèptiques.

Tot això es podria evitar si consumíssim fruita i verdures de temporada, tenint en compte la zona de cultiu de cada espècie, ja que mantindríem la biodiversitat de cada zona, conservaríem el comerç de cada localitat, estalviaríem energia i despeses de transport i finalment consumiríem els aliments més frescos i sans.

Les fruites i verdures fresques són aliments necessaris que ens aporten hidratació immediata pel seu alt contingut en aigua. Milloren el trànsit intestinal pel seu contingut en fibra i aporten vitamines i minerals necessaris per al bon funcionament del nostre organisme.

Són la base de la dieta mediterrània, ja que el consum de fruites ha de ser de tres peces diàries (una de les quals, cítrica) i el de verdures, dues racions diàries.


FRUITES DE PRIMAVERA 

• Alvocat: greix monoinsaturat, 72% d'àcid oleic, ideal per a amanides!

• Albercoc: baix en calories

• Cireres: riques en potassi 

• Pruna vermella: laxant natural 

• Maduixa: conté més vitamina C que la taronja

• Llimona: acció astringent, amb propietats antibacterianes i antisèptiques. Ajuda a assimilar millor el ferro que incorporem al nostre organisme amb altres aliments

• Poma: fibra soluble, redueix el colesterol, bona per a diabètics 

• Préssec: alt en potassi, baix en sodi, recomanable per a hipertensos

• Taronja: la reina dels cítrics

• Pera de Sant Joan: fibra, potassi 

• Pinya: dolça, saborosa, sucosa i facilita la digestió. Efecte saciant, per a dietes de control de pes

• Plàtan: tens rampes musculars? La solució és el potassi!


VERDURES DE PRIMAVERA 

• Carxofa: medicina per al nostre fetge 

• Créixens: una altra forma de preparar amanida, millora la digestió 

• Bròquil: si es cuina al vapor, manté millor les seves propietats 

• Carbassa: dóna un color diferent al puré!

• Ceba: ens fa plorar però millora les nostres vies respiratòries 

• Coliflor: depurativa i diürètica

• Endívies: la millor companyia del formatge Roquefort

• Espàrrecs blancs: rics en fibra, perfectes per eliminar substàncies de rebuig i diürètics (ajuden a eliminar líquids) 

• Espinacs: crus, en amanida...

• Pèsols: petites boletes verdes farcides de fibra i vitamines 

• Mongetes verdes: ajuden a disminuir el nivell de colesterol en sang 

• Enciam: produeix sensació de sacietat, millora el trànsit intestinal

• Pebrots verds: qui va dir que només les fruites tenen vitamina C? A més, són diürètics i depuratius

• Remolatxa: en destaquen l’àcid fòlic i les vitamines del grup B

• Tomàquet: en amanida, fregit, per a gaspatxo, en melmelada..., de totes les maneres és molt nutritiu 

• Pastanaga: pel seu contingut en betacarotens és bona per a la pell i la vista

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]