El CrossFit és lesiu?

Són moltes les persones que, sense haver-lo practicat mai, creuen que el CossFit és molt lesiu; res a veure amb la realitat.

Aquest pensament ve generat pels comentaris i vídeos de CrossFit que es veuen. Només es veu que les persones que el practiquen acaben per terra, mancats d'oxigen o amb les mans obertes per les butllofes trencades. També és té una mala opinió d'aquest esport perquè és un entrenament d'alta intensitat, la qual cosa implica un alt rang de pulsacions, cosa que només passa amb atletes d'alt rendiment, però per a qualsevol altra persona que només vulgui millorar la seva salut no té perquè ser així, ja que es pot aturar quan ho necessiti, pot posar-se càrregues còmodes o pot realitzar un altre tipus d'exercicis.

És un esport per a tots els públics pel fet que la dificultat de l'entrenament es pot escalar tant pel que fa als pesos com a la dificultat del moviment. En aquest punt, el nostre coach és fonamental. Ell és l'encarregat d'ensenyar-nos la tècnica dels moviments i ha estar atent a la seva correcta execució. També és l'encarregat de graduar la dificultat dels moviments en funció dels exercicis que vulgui posar a l'entrenament. Uns exemples clars poden ser: fer dominades amb goma o, encara més fàcil, fer rems en anelles i jugar amb la inclinació com en un Trx. Si no sabem gestionar bé la barra d'halterofília, podem treballar amb les Kettlebell o utilitzar les pilotes medicinals. Passa el mateix amb les flexions pi, podem posar-nos més coixinets, donar suport als genolls al calaix o simplement aguantar uns segons en la posició.

Valora la teva feina. Aquesta nova manera d'entrenar anomenada CrossFit, que estimes i odies a parts iguals, té un punt que no t'acaba de convèncer, perquè sempre acabes l'últim a tots els WOD (entrenaments) i això que tot just portes poc pes. No et preocupis, perquè això li passa a tothom quan comença. El que has de fer és seguir entrenant cada dia i, per molt que puguis arribar a fallar, no rendir-te mai.

Són exercicis i habilitats força difícils d'executar i d’aprendre que comporten un temps. Si no et surt a la primera no t'has de preocupar; només has de seguir practicant amb els consells i indicacions dels teus coaches.

Pel que fa a moviments funcionals, és importantíssim que no vulguis retallar el moviment, ja sigui perquè estàs cansat o perquè vols robar-li segons al cronòmetre. Això crearà vicis a la teva  execució del moviment que més endavant seran molt difícils de corregir i et limitaran a l'hora de millorar. Així doncs, no t'has d’enfadar pel fet que no et surti bé el WOD o perquè a la meitat del mateix el coach et corregeixi, perquè tot és pel teu bé i per evitar que et lesionis.

En resum podem dir que el CrossFit no és lesiu. Només són lesius un mal entrenador, una retallada del moviment i el teu propi ego.

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]