Consells per millorar l'astènia primaveral

L’astènia és la sensació subjectiva de cansament, tant físic com intel·lectual, sense cap causa orgànica coneguda, amb pèrdua de motivació i interès, cosa que redueix la capacitat de treballar i de fer les tasques quotidianes més senzilles. 
Els símptomes de l'astènia poden ser: cansament, tristesa inexplicable, debilitat, somnolència, falta de concentració, malestar general i mal de cap, irritabilitat, no tenir gana, tensió arterial baixa i disminució de la líbido.
L'estat de la persona es pot millorar mantenint una sèrie d'hàbits, que passen per respectar les hores de son. Fer exercici físic moderat. Augmentar les activitats a l'aire lliure, aprofitant el sol, portar un horari fixe pels menjars, i seguir una dieta equilibrada menjant molta fruita, verdures i vitamina C. La xocolata i els plàtans també ajuden molt a portar més bé l’astènia.
Per tal de disminuir els efectes de l'astènia, es poden utilitzar plantes medicinals i complements alimentaris com ara el ginseng, el eleuterococ i el guaranà.

Amb l’arribada de la primavera també ens podem trobar que cauen més els cabells. És per manca de ferro i, per tant, cal consumir-ne en forma de carn vermella i calci (iogurts, formatges…); d’aquesta manera es millora l’astènia, però no s’arregla del tot.

Si amb l’inici de l’estació es té la pressió més baixa, s’han d’ingerir aliments salats. Ja que, no hi ha medecines per apujar la pressió i amb la ingesta d’aliments salats n’hi ha d’haver prou. En casos extrems es recomana visitar el metge de capçalera.

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]