COM EQUILIBRAR LA DIETA DIÀRIA

Per aconseguir un equilibri nutritiu i energètic perquè tot l’organisme actuï en perfectes condicions en els tres aspectes fonamentals a tenir en compte −físic, mental i emocional−, necessitem saber quins són els millors grups nutricionals i alimentaris i en quines quantitats.

FRUITES. La fruita és necessària diàriament. En cas de voler prendre sucs, els minerals i les vitamines es mantenen, però hi ha una mancança de fibra que, segons en quins casos, serà molt necessària. La quantitat recomanada és de 2 a 3 peces diàries.

VERDURES. La verdura també ha de tenir una presència diària, uns 300 g aproximadament. En cas de prendre-la crua, afavorim que es mantinguin els minerals i les vitamines. Segons la tècnica culinària utilitzada es pot aprofitar l’aigua, que és on queden aquest tipus de nutrients, sempre que parlem de verdura bullida, no al vapor.

LLEGUMS. Un ingredient molt importat que ens aporta hidrats de carboni, minerals, vitamines i fibra.

La mesura exacte és de 80 g en cru i m’atreveixo a recomanar-los quasi a diari. És un gran element per poder allargar la sensació de sacietat.

OUS. Es parla de no menjar ous en cas de colesterol, i la veritat és que aporten tants aminoàcids essencials que en l’actualitat recomanen fins a 4 ous a la setmana. És una gran font de proteïna, ferro, vitamines, A, D, E, B1, B2...

CARN I PEIX. De carn en tenim suficient amb tres ingestes a la setmana; contràriament al peix, que es recomana 5 vegades a la setmana. D’aquest peix, dues vegades ha de ser de peix blau. 

SUCRES LENTS. S’han de consumir a diari. La seva ingesta ens proporciona un estat de sacietat més llarg, motiu que afavoreix que no s’esgoti el pàncrees. 

SUCRES RÀPIDS. Habitualment són sucres poc recomanables, per tant, com més lluny, millor.

Són sucres que sacien ràpid; la sensació de sacietat se’ns escurça i tenim gana abans.

OLIS I GREIXOS. Tot aquest grup s’ha de consumir amb màxima precaució. Els olis vegetals són millors que els animals, però tot i així el més recomanable i beneficiós per a l’organisme és l’oli d’oliva de primera pressió en fred. Els vegetals menys recomanables són l’oli de palma i l’oli de coco.

AIGUA. L’aigua no aporta calories, ni nutrients ni vitamines. El que fa és diluir tots els sucs i poder realitzar al màxim totes les reaccions químiques, intercanvis de nutrients, etc.

 

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]