Ansietat: Quan es converteix en un problema

Tots hem sentit a parlar de l’ansietat, l’estrès, estar nerviosos, angoixats..., però què és realment l’ansietat? Com controlar-la quan suposa realment un problema en el nostre dia a dia?

L’ansietat és una emoció que ens ajuda a sobreviure, ja que forma part del nostre sistema d’alarma davant un perill. Aquesta, però, es converteix en un problema quan el sistema d’alarma s’activa en situacions en què no s’hauria d’activar, o quan és d’una intensitat molt elevada. Tot i que hi ha persones més predisposades que d’altres a patir ansietat, és un aspecte que tots hem de treballar.

Consells pràctics per controlar l’ansietat

- Aprendre a relaxar-se: practicar diàriament, preferiblement abans d’anar a dormir, tècniques de respiració o relaxació que ens ajudin a disminuir el nivell d’activació del nostre cos.

- Organitzar-se: planificar les activitats i distribuir el temps amb antelació. Pot ajudar fer llistes, delegar tasques, prioritzar...

- Solucionar els problemes amb valor: intentar afrontar-los sense fugir-ne, no posposar-los molt temps.

- Prendre decisions: no existeix la decisió ni la solució perfectes. Cal valorar els pros i els contres de la solució i acceptar-la com la millor en aquell moment.

- Canviar els pensaments negatius: a vegades és inevitable tenir pensaments negatius davant de situacions determinades, però quan aquests es converteixen en els pensaments dominants en la nostra vida, l’ansietat està assegurada! Hem d’intentar veure la part positiva de cada cosa i adonar-nos dels nostres pensaments negatius per tal d’afrontar-los.

- Alimentació i exercici: cal moderar els aliments estimulants com el cafè, te, xocolata, coca-cola... i practicar algun esport/exercici que ens permeti alliberar l’estrès del dia a dia.

- Son: és aconsellable dormir entre 7-8 hores diàries i fer activitats relaxants abans d’anar a dormir (llegir un llibre, escoltar música...).

- Aprendre a dir NO: no justificar els NO i dir-los de manera correcta, sense por al que ens diran i sense justificar-nos.

- Premiar-se: hem de reconèixer els nostres mèrits i valorar-los, premiar-nos pels nostres avenços.

- Oblidar-nos del que diran: pot provocar molta ansietat estar pendents del que els altres pensin o puguin dir de nosaltres. Hem de pensar que estem fent les coses de la millor manera que sabem i que mai agradaran a tothom, igual que a nosaltres no ens agrada tot el que els altres fan.

Tenir ansietat en moments donats és inevitable, tenir-la sempre es pot evitar! Treballem per millorar la nostra qualitat de vida i gaudir d’un benestar físic i mental!

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]