Peugeot 308

Arriba una nova versió

Peugeot actualitza lleugerament la gamma 308 que es va llançar al mercat l’any 2014. Ha canviat l’aspecte, l’equipament, la gamma de motors i les transmissions. Els canvis afecten les dues carrosseries disponibles: cinc portes i familiar (SW). Concretant una mica més, ara hi ha disponibles alguns elements d'assistència més avançats, dues noves caixes de canvi i una gamma de motors revisada per complir les emissions de la normativa Euro 6c, la primera a tenir en compte condicions reals de circulació.

 

A nivell estètic, són nous la graella, el para-xocs davanter, els fars i el capó. A l'interior, Peugeot ha actualitzat el sistema multimèdia, que es maneja a través d'una pantalla tàctil. Per altra banda, el sistema de navegació té cartografia en tres dimensions, nous gràfics, informació en temps real del trànsit proveïda per TomTom i un accés més ràpid a les funcions.

 

El sistema multimèdia permet replicar la pantalla d'un telèfon mòbil (sistema Mirror Screen) i és compatible amb els protocols de connexió Apple CarPlay, Android Auto i Mirrorlink. Hi ha sis nivells d'equipament: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi (aquest últim, associat exclusivament al Peugeot 308 més potent i esportiu).

 

Peugeot no ha informat, de moment, sobre com quedarà configurada per complet la gamma de motors i transmissions. Diu que el motor de gasolina de tres cilindres i 130 cavalls rep canvis en la gestió electrònica i en el sistema d'escapament, que compta amb un filtre de partícules situat després del catalitzador.

 

També diu que el 308 és el primer model en què s'instal·la el nou motor dièsel de quatre cilindres i 130 cavalls per a la versió BlueHDi 130 S&S, que rep canvis en la cambra de combustió. Hi ha disponibles dues noves transmissions: una automàtica de vuit marxes del especialista Aisin (només per a la versió BlueHDi 180 S&S del 308 GT) i una manual de sis marxes per la de gasolina de 130 CV.

 

Entre els elements d'assistència que compten amb millores trobem el programador de velocitat actiu, que ara disposa de funció d'arrencada en embussos (amb transmissió automàtica) o que es manté actiu fins a 30 km/h en cotxes amb transmissió manual. Hi ha disponible una càmera de marxa enrere amb un angle de visió de 180o (Visiopark 1) i un assistent d'aparcament.

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]