Mazda3

Més eficàcia i més confort
El Mazda3 2017 és el model actualitzat de la versió de l'any 2014. Les modificacions afecten la versió de cinc portes i la versió Sportsedan i hi ha canvis en la carrosseria, l'habitacle, el xassís i en la gestió electrònica dels motors. Segons Mazda, amb les millores tècniques augmenta el confort i l'eficàcia en corbes del cotxe.
 
A l'exterior, els canvis es concentren en els para-xocs davanters (en ambdues carrosseries), la graella, els embellidors dels fars antiboira, els llums (que són de LED i il·luminen millor els laterals de la carretera), les llandes de 18 polzades (disponibles en dos colors) i els miralls retrovisors. Per altra banda, hi ha nou colors de carrosseria disponibles entre els quals trobem un nou color blau que Mazda no ha emprat abans en cap model i dos nous grisos.
 
Els canvis en el xassís i en la carrosseria consisteixen en l'addició de més quantitat de material aïllant a les portes, sota la consola i al túnel central, un segellat més eficaç de les portes i materials addicionals d'amortiment de vibracions entre els travessers que hi ha sota les places del darrere. El sistema de suspensió davanter de tipus McPherson i el multibraç del darrere «han estat revisats per millorar el confort, reduir les vibracions i augmentar la precisió de guiat». Gràcies a aquests canvis, la suspensió aconsegueix un compromís molt bo entre l'agilitat que proporciona al cotxe –que és excel·lent– i la comoditat dels passatgers.
 
Per altra banda, com en el Mazda6, al nou Mazda3 s'ha implementat un sistema anomenat «G-Vectoring Control» (GVC), que millora la precisió i el confort de guiat de la direcció mitjançant un control més precís del lliurament de bat del motor durant la conducció en corbes.
 
En l'habitacle s'ha millorat la qualitat dels comandaments i dels tiradors de les portes, així com la llegibilitat del tauler d'instruments amb dials redissenyats i un nou «Head-up display» que ara és en color (Active Driving Display). El disseny de la consola central canvia perquè ara el fre d'estacionament s'activa mitjançant un botó en lloc d'una palanca. També és nou el volant, que té una millor ergonomia i nous botons més fàcils d'accionar durant la conducció.
 
L'interior del Mazda3 transmet sensació de solidesa i de qualitat. Hi ha noves tapisseries fosques de tela o de cuir de color negre o blanc. La pantalla del sistema multimèdia està situada a la part alta del quadre de comandament i només admet ús tàctil amb el vehicle detingut i, per manejar-la durant la conducció, hi ha un petit comandament situat entre els seients davanters.
 
Mazda també ha millorat el funcionament del sistema de seguretat i-ACTIVSENSE gràcies a una nova càmera de detecció frontal més precisa. En aquest sistema s'inclouen el sistema de reconeixement de senyals i el servofrè d'emergència amb detecció d'obstacles que aconsegueix major distància i abasta un angle més ampli que abans. Té una nova capacitat per detectar vianants en ciutat, de manera que pot aturar el cotxe quan es circula fins a 80 km/h i frenar per reduir la perillositat d'un possible impacte si es circula fins a 160 km/h.
 
 
MOTOR DIÈSEL
SKYACTIV-D 1.5 de 105 CV
SKYACTIV-D 2.2 de 150 CV
MOTOR GASOLINA
SKYACTIV-G 1.5 de 100 CV
SKYACTIV-G 2.0 de 120 CV o 165 CV
CAPACITAT DEL MALETER
364 l
CONSUM MITJÀ (l/100 km)
5,1 l/100 km
 

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]