Jaguar F-Pace

El primer 4x4 de Jaguar
El Jaguar F-PACE és el primer tot terreny de Jaguar. És un model que no està orientat al confort, ja que té una suspensió ferma i una gamma de motors de potència elevada.
Totes les versions tenen canvi automàtic i tracció total, excepte el motor de 180 CV, que pot tenir tracció a les rodes del darrere i un canvi manual.
 
La seva alçada lliure (21 cm) i la tracció total faciliten l'avanç fora de l'asfalt. També inclou el sistema All Surface Progress Control, el qual permet mantenir una velocitat constant (entre 3,6 i 30 km/h) que accelera i frena el cotxe en funció dels obstacles i l'orografia. Per tal de facilitar la conducció fora de l'asfalt o en llocs amb obstacles (com per exemple un garatge o un lloc amb arbres) el sistema Surround Camera System resulta recomanable. Consisteix en un conjunt de quatre càmeres (al para-xocs frontal, a la porta i als retrovisors exteriors) que proporcionen una vista zenital del cotxe i els voltants. No serveix per maniobrar al centímetre però si per evitar cops per distracció o falta de visibilitat.
 
Hi ha cinc nivells d'equipament: Pure, Prestige, R-Sport, Portfolio i S. De forma temporal, hi haurà un un sisè equipament anomenat First Edition que correspon a una edició limitada de 2.000 unitats a tot el món. En aquest nivell d'equipament la carrosseria pot anar pintada de quatre colors, té llandes de 22 polzades, els seients estan entapissats en cuir Windsor i té el sistema multimèdia InControl Touch Pro amb pantalla de 10,2 polzades i està disponible amb el motor dièsel de 300 CV i el de gasolina de 380 CV.
 
L'F-PACE és el primer Jaguar que pot tenir una càmera estereoscòpica al costat del retrovisor central amb capacitat per detectar la presència de vianants al frontal a més d'altres vehicles. Una centraleta analitza les imatges de la càmera i determina si hi ha risc d'atropellament i, en cas que així sigui, activa la frenada d'emergència per evitar-ho. Per sobre de 40 km/h, alerta el conductor acústica i visualment en cas de risc abans d'iniciar la frenada d'emergència. Una altra funció de la càmera estereoscòpica és detectar les línies de limitació de carril amb la missió d'alertar el conductor d'una possible sortida involuntària de la via i proporcionar informació per tal que el sistema de manteniment de carril faci les correccions. Per altra banda, l'F-PACE també té un sistema de reconeixement de senyals, un programador de velocitat actiu, avís de presència de vehicle en l'angle mort dels retrovisors i un avís per possible fatiga del conductor.
 
Un element nou de la F-PACE és la polsera Activity Key, obrir i tancar la porta sense haver de portar el comandament del cotxe. Així, el propietari pot deixar el comandament a la guantera (que queda inútil en activar la polsera) i pot anar a fer alguna activitat esportiva en què portar el comandament a sobre pugui ser un inconvenient. El seu funcionament és el següent: es deixa el comandament al cotxe i es col·loca la polsera al canell. S'acosta aquesta a la "J" del logotip de Jaguar a la porta i l'encesa i apagada dels intermitents confirma la seva activació. A partir d'aquest moment, el comandament no és operatiu i al cotxe només es pot accedir amb la polsera. Per desactivar-la i que el comandament recuperi la seva funcionalitat, només cal repetir el procés anterior.
 

 

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]