Fiat Qubo

El Fiat Fiorino es renova
El Qubo no és un model completament nou, sinó una lleugera actualització del Fiorino Qubo que Fiat va posar a la venda l'any 2009. Els canvis més significatius afecten al disseny, a la gamma de motors i l'equipament. Igual que el seu antecessor, el Qubo és un vehicle pensat per al transport de persones.
 
Tot i que el Qubo té una carrosseria petita (mesura 3,96 metres de longitud), a l'habitacle hi ha espai suficient perquè quatre adults s'acomodin fàcilment. L'alçada lliure fins al sostre és excel·lent en les dues files de seients. L'amplada també és bona.
L'accés a la segona fila de seients es fa a través de dues portes corredisses, una solució molt còmoda perquè el buit que alliberen és gran i perquè necessiten molt poc espai per obrir-se per complet. Els seients d'aquesta fila estan dividits en dues porcions, es poden plegar fins deixar-los en posició vertical contra el respatller de la primera fila i fins i tot podem extreure'ls de l'habitacle.
 
El lloc de conducció és diferent al d'un turisme convencional. El volant queda molt estès pel que fa al cos i el seient està situat en una posició molt elevada, obligant el conductor a flexionar els genolls en un angle proper als 90 graus. La palanca de canvis, així com la majoria dels elements necessaris per a la conducció, estan a prop de la mà i es manegen amb suavitat. A la part superior del quadre de comandament pot haver-hi un sistema multimèdia amb pantalla tàctil de cinc polzades, un element que no estava disponible en el model anterior. A més, està col·locada en una posició en la qual no cal apartar la vista de la carretera molt temps per consultar la informació.
 
i 1.3 Multijet de 95 CV. Tots van associats a una caixa de canvis manual de cinc velocitats, encara que el dièsel de menys potència també es pot demanar amb una automàtica de tipus embragatge pilotat i idèntic nombre de relacions. Cap versió té un sistema d'encesa i apagada automàtica del motor en les detencions.
 
La suspensió absorbeix bé les irregularitats de l'asfalt i proporciona un bon nivell de confort als ocupants, però a més també controla bé els moviments de la carrosseria en entrar en una rotonda o davant frenades intenses.
 
Hi ha tres nivells d'equipament disponibles: Easy, Lounge i Trekking. Des del nivell més bàsic són de sèrie elements com els para-xocs pintats del color de la carrosseria, l'assistent d'arrencada en pendents, els alçavidres elèctrics, les fixacions Isofix per a cadires infantils o el tancament centralitzat amb obertura a distància.
 
El nivell Lounge compta amb aire condicionat, els retrovisors exteriors elèctrics i calefactats, els fars antiboira o la connexió Bluetooth per al telèfon mòbil. Els Qubo Trekking, finalment, inclouen a més unes les barres longitudinals al sostre, unes llandes d'aliatge de 15 polzades amb pneumàtics M + S (Mud & Snow; de l'anglès: fang i neu), uns para-xocs específics o el sistema Traction+, que modifica el funcionament del control de tracció i varia la distribució de parell entre les rodes motrius per poder avançar amb més facilitat sobre superfícies amb poca adherència.
 
Els principals canvis d'aspecte respecte al Fiorino Qubo de 2009 vénen donats per la instal·lació d'uns nous para-xocs, una graella diferent i unes motllures decoratives diferents a la porta. També hi ha nous models de llandes d'aliatge i dos colors per a la carrosseria que no estaven disponibles anteriorment: Bronze Magnètic i Blau Libertà. En l'habitacle dels canvis també són petits: són nous el volant, el quadre d'instruments i les motllures decoratives en color negre brillant del quadre de comandament.
 
 
MOTOR GASOLINA
1.4 de 77 CV
MOTOR DIÈSEL
1.3 Multijet de 80 i de 95 CV
CAPACITAT DEL MALETER
330 l
CONSUM MITJÀ l/100 km
6,9 l/100 km
 
 

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]