El valor diferencial d’un MBA

No és un programa formatiu comú. Un MBA és una experiència transformadora, ja que significa el pas a la maduresa en la gestió per a tots aquells que provenen d’àrees funcionals (finances, comercialització, enginyeria…) i aspiren a tenir un coneixement integral de l’empresa. 

Aquest tipus de màster dóna una visió de l’organització com a sistema complex, interactiu, on les diferents peces han de seguir una estratègia conjunta i un pla operatiu coherent. Així, s’aborda la problemàtica empresarial partint de l’estratègia, el màxim exponent de la pràctica directiva, i se centra en les persones. Certament, dirigir una organització no és un problema de simple gestió. Ens trobem davant d’un repte de lideratge. I, actualment, s’ha de fer en entorns de canvi permanent, a diferència de l’antiga societat industrial. Vivim en una societat líquida, com deia el sociòleg Bauman. Per tant, hem d’estar acostumats a treballar sota la pressió de la incertesa i la volatilitat. Per tot això, l’MBA és el programa ideal per a aquells tècnics, directius, emprenedors i empresaris que vulguin aprofundir en el coneixement de les ciències de la gestió, sense oblidar avançar en el domini de cadascuna de les àrees de l’empresa i tenint, alhora, una visió generalista, totalment aplicada i adaptada a la societat postmoderna.
Des del meu punt de vista, i coneixent diversos tipus de programes similars, els punts forts d’una formació executiva d’aquestes característiques són: a) la visió global i la integració amb l’experiència prèvia; b) la formació per gestionar una organització de forma eficient, des d’un punt de vista holístic i sistèmic; c) l’enfocament a l’emprenedoria i la creativitat; d) la metodologia de tipus pràctic, basada en els studycase i, finalment, e) l’orientació a les persones i el foment de relacions humanes.
L’eficàcia econòmica de qualsevol empresa, unida a la gestió responsable amb una visió proactiva i un resultat sostenible, requereix directius capaços de comprendre les variables que configuren els models de negoci i les seves dinàmiques actuals i futures. Les capacitats de lideratge, motivació, comunicació, creativitat i rigor intel·lectual són avui dia indispensables per convertir-se en catalitzadors del canvi. Una de les característiques bàsiques del directiu d’avui és la capacitat d’aprenentatge i la detecció de noves tendències en management que li permetin aprofitar les oportunitats de negoci. La capacitat d’assumir nous reptes i la creació de noves empreses, amb les garanties i seguretat que aquestes requereixen, impliquen una formació i experiència sòlides en múltiples disciplines.
 
Incrementar el valor de la gestió en cada nova responsabilitat només s’aconsegueix amb una solvent concepció integral de la direcció d’empreses. En un mercat global cada vegada més competitiu, els professionals del món de l’empresa necessiten una formació en la direcció estratègica de l’empresa com un MBA,que els permeti ser competitius i referents en el seu sector. 

Dr. Cèsar Duch
Coordinador de l’MBA de la UVic-UCC

Articles relacionats

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu us.
Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de Galetes [x]